Családi kaland Phuketen

Első szörf (bizony, így magyarosan)

2016. augusztus 26. 19:18 - lazly

Ma (lásd videót itt) szépek voltak a hullámok. Ezen önmagában még semmi meglepő nem lenne errefelé, no de ekkor jött a remek ötlet, hogy itt az ideje bérelni egy deszkát. De a remek ötletről hamar kiderült, hogy mégse annyira remek.

Találtam egy bérlőt, ahol tolerálható áron adtak egész komolynak tűnő deszkákat. Választottam szimpatikusan, "nem vállalunk semmiért felelősséget, de ha bármi baj van a deszkával még az unokád is fizetni fogja" rendkívűl unalmas és elhagyható nagymonológ után útnak is indultam a hullámok felé. Mutatta a jóember hogy merre felé próbálkozzak mint kezdő, hát így is tettem.

A part (deszka nélkül megfigyelve) úgy néz ki, hogy az elülső 100 méteren, ahol már nagyon sekély a víz megtörik a hullám, és itt a halandók élvezik ezt. Mögötte, a mélyebb vizek felett várakozik néhány tucat szörfös. Hát Én is mindenféle módszerrel próbáltam oda menni, evickélni, evezni, ugrálni, repülni, de átjutni ezen az első 100 méteren elég reménytelen vállalkozásnak tűnik. Még deszka nélkül is, de a deszkába nagyon szépen bele tud kapni, akárhogy irányba fordítom, bármit csinálok ellenem dolgozik a hullám.

Így jelenleg ott tartok hogy nem tudom a nagy hullámok mögé hogy jut az az 1-2 tucat ember, van valami titkuk.

Na mondom sebaj, akkor jó lesz itt kint. Bár féltettem a deszkát, meg magamat a sekély vízben, de akkor is ki kell ezt a mókát próbálni. De ez se piskóta. Egy ilyen két méteres deszkával átvergődni egy hullámon, összekapni magamat, felmérni hogy a következő hullám jó lesz-e (hol akar átesni), pont ott-e ahol Én vagyok, ha igen örülés, deszka irányba fordítása, felugrani rá, a lábamon lévő biztonsági kötelet eligazgatni (ne legyen a deszka alatt), picit ráérezni az egyensúlyra, mindezt kb 5-10 másodperc alatt.

Ha ez mind sikerül, szintidőn belül, akkor viszont pikpak felkapja az embert, és már repíti is. Nagyon pöpec, egészen beállítja magát irányba a méreténél fogva, és nem nagyon tudok jelzőket mondani rá, hogy mennyire jó érzés.

Ezt sikerült elérni kb 3-4x, mire teljesen kimerültem. De az a néhány alkalom nagyon tetszett. :) Videó vagy kép nincs, így is épp elég bajom volt. :D Természetesen a deszkán felállni meg se próbáltam, egy huncut gondolat elejéig se jutott ilyen az eszembe adott körülmények között.

Összeségében arra jutottam, hogy keresni kéne valami oktatást, és úgy nekifutni újra. De első próbálkozásra nem volt rossz. :)

Szólj hozzá!
Címkék: strand hullám

A bejegyzés trackback címe:

https://totyogovalphuketen.blog.hu/api/trackback/id/tr1611654336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása