Családi kaland Phuketen

Mit vigyünk magunkkal?

2016. július 06. 14:45 - Giaf

Alapvetően nem gondolom, hogy 75 napra Thaiföldere sokkal több holmit kéne magunkkal vigyünk, mint egy két hetes nyaralásra a Balatonhoz, hiszen mosni úgyis fogunk, a kedvenc játék három nap távollét alatt is pont ugyanúgy hiányzik, gyógyszerekre is bármikor szükség lehet és a digitális világot se szeretjük kizárni az életünkből. Azért kisebb-nagyobb körvonalakban így az indulás előtt pontosan két héttel már van elképzelés róla, hogy mi is kerüljön a táskáinkba és mivel egészen sokszor felmerül ismerősök körében a kérdés, hogy mit viszünk magunkkal ilyen hosszú időre, hát íme egy eléggé elnagyolt lista.

Míg csak ketten utaztunk hosszabb-rövidebb távon elég volt fejenként 4-5 váltáspóló, 2 nadrág, 4-5 váltás fehérnemű, 1-1 cipő és papucs no meg a minimális tisztálkodó pakk, igény szerint hálózsák és sátor. Ez kényelmesen elfér egy közepes méretű túrahátizsákban, de ez részben változik, ha egy totyogó is csatlakozik az utazáshoz.

A 3 repülőjegyünk mellé összesen 99kg-t vihetünk fel a gépre, ami rengeteg ezt azért nyilván nem szeretnénk maradéktalanul kihasználni. Viszont a 4-5 váltás póló 2 és fél hónapra eléggé soványnak tűnik, így biztosan ruhaneműből is valamivel többet viszünk magunknak is, bár mint azt tapasztaltuk a helyiek sokkal jobban tudják, hogy az adott éghajlatra milyen ruhák a praktikusak így túl sokat vinni semmiképp nem érdemes egy rövid nyaralásra se, hiszen hazai viszonylatokhoz képest fillérekért tudunk vásárolni a helyszínen sokkal hasznosabb darabokat.

Alapvetően a ruha eléggé sokadrangú egy totyogó mindennapjaiban, őt annyira nem érdekli, hogy minden második nap ugyanazt a pólót veszi fel és csak egy szandálja van. Ellenben a kedvenc kis plüss figuráját - esetünkben egy 60cm-s jegesmedvét - már első nap keresni fogja, bárhol is legyen a világon. Nem beszélve a kedvenc kisautókról, mesekönyvekről, kirakósokról, futóbicikliről és egyéb temérdek játékról amik között éli a mindennapjait itthon. A 99kg-os határ igen sok, tehát ha nagyon szeretnénk igazából az összeset be is pakolhatnánk ám ez nyilván nem fog történni :) Szóval játék téren együtt, közösen megbeszélve kiválasztunk néhány kedvenc darabot, és a három feladott poggyászból az egyik valószínűleg nagyrészt ezekkel lesz tele.

Tisztálkodó szerek viszont nagyrészt itthon maradnak. Tavaly láttuk, hogy pontosan ugyanazok a márkák megtalálhatóak náluk is, mint amiket mi használunk itthon így feleslegesen nem szeretnénk kockáztatni, hogy fogkrémben, samponban és tusfürdőben ússzon a teljes poggyászunk mire megérkezünk.

Babaholmiikból jórészt már kinőtt szerencsére Berci, így nem különösebben kell foglalkozni ezekkel, az épp aktuális kedvenc kulacsa és egy MAM cumisüveg a szokásos reggeli-esti tejadaghoz elegendő. Műanyag evőeszközöket, tányérokat gondolom fillérekért tudunk majd venni, hogy ne a szállás porcelán étkészletét törje össze, ha nem ízlik neki a reggeli. Még egy babyőrt rakunk be a csomagba, feleslegesen még soha sehova nem vittük, biztos most is hasznos lesz, ha délutáni alvásidő alatt mi a medencében szeretnénk úszkálni :)

Gyógyszerekből sem szeretnénk túl sokat vinni, egyrészt ne szakítsák fel a feladott poggyászunkat a túl sok becsomagolt pirula miatt - egy kis paranoia sosem árt :) - másrészről a világ másik felén is vannak gyógyszerek, azonos hatóanyagokkal. Előre úgysem tudjuk megjósolni, hogy mire lesz szükségünk. Természetesen néhány általános gyógyszer - főleg a gyereknek - jön velünk, de túlzásba tényleg nem visszük:)

Ételt - italt nem viszünk semmit, nem is igazán értem, hogy miért kéne, nem egy lakatlan szigetre megyünk, de mindenesetre egészen sokszor kérdezték tőlem.

Digitális kütyük közül a legfontosabb Laci munkája miatt a laptopja. De ezenfelül visszük még az enyémet, valamiről a blogot is vezetni kell :) Fényképező gép nélkül pedig a szomszéd településre se szívesen megyünk, így épp szurkolunk, hogy a szerviz elkészüljön vele az indulásig. Továbbá a telefonjaink is jönnek velük, ezekbe majd veszünk kint helyi SIM-kártyát, hogy tudjunk kommunikálni egymással és a leendő barátainkkal is. Illetve plusz telefont is kértünk kölcsön, ebbe a magyar SIM-kártyák kerülnek, hogy vészhelyzet esetén el lehessen minket érni. No meg egy e-book se fog rossz szolgálatot tenni szerintem, tehát az is velünk utazik.

No és a számomra életmentő, mindenhol szuper hasznos csatos hordozónk, így nem rémálom Bercivel eljutni A-ból B-be gyalog sem:)

Azt hiszem ennyi nagyobb tétel van csak a listánkon, végülis nem sok pluszt jelent így egy totyogó se a csomagok terén, főleg ha a bepakolni kívánt játékok számát ügyesen meg lehet vele beszélni :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.